Iedere dag muziek in de klas
Na 30 jaar ervaring met muzieklessen binnen het primair onderwijs heeft Jeannette grote expertise over hoe muziek in veel scholen een plek heeft en hoe het anders kan.
Momenteel komt er meestal een vakleerkracht muziek in de klas. Een half uur per week krijgen de kinderen dan een mooie muziekles. Dit is bijzonder waardevol voor de ontwikkeling van het kinderbrein.

Muziek zorgt voor een goede ontwikkeling van het kinderbrein. Cognitief, sociaal en emotioneel.
Naast de reguliere muziekles heeft een dagelijks muziekmoment in de klas belangrijke voordelen. Door het vrijkomen van dopamine en oxytocine voelen de kinderen zich fijn, maar ook veilig en gelijkwaardig in de groep. Ze kunnen zich beter concentreren en het verbetert de luistervaardigheid. Het inzetten van korte muzikale werkvormen is de beste methode bij lastige overgangen. Bijvoorbeeld na het speelkwartier, als dagopening en de overgang tussen twee lesmomenten. Of als energizer bij een lange concentratieboog.
Voor de leerkracht een mooie manier om de klas te managen. Het kost geen extra tijd, maar levert juist tijd op.


Iedere dag muzikale momenten.
Iedere dag 3 à 4 korte muzikale momenten door de leerkracht brengt verbetering in de sfeer van de groep, maar ook in prestaties. En echt iedere juf en meester kan dit, zelfs diegene die denkt niet muzikaal te zijn.
Waarom en hoe, dat legt Jeannette graag uit in een interactieve bijeenkomst met jouw team of tijdens studiedagen met 50 tot 1500 leerkrachten bij elkaar.
Mooie lezing/training voor leerkrachten.
Om zelf te ervaren wat muziek doet met jou en het team. Ook voor jou en je collega’s mogelijk. Meer weten?
